„Nocny Wyścig Samochodowy – „Memoriał Rafała Stodółki”
AUTOMOBILKLUB CZĘSTOCHOWSKI
KOMISJA SPORTOWA
„Nocny Wyścig Samochodowy –
II Memoriał Rafała Stodółki”
17 listopada 2012r.
Tor w Wyrazowie
WSTĘP
„Nocny Wyścig Samochodowy – Memoriał Rafała Stodółki” zostanie przeprowadzony zgodnie z postanowieniami Międzynarodowego Kodeksu Sportowego, w części nie dotyczącej sportu kwalifikowanego, Regulaminu Ramowego Konkursowej Jazdy Samochodem na rok 2012,Ustawy „Prawo
o Ruchu Drogowym RP” i niniejszego regulaminu uzupełniającego.
PROGRAM IMPREZY
Zamknięcie listy zgłoszeń 17.11.2012r. godz.. 15:00
Odbiór administracyjny 17.11.2012rr. godz. 14:00 – 15:00
Badanie kontrolne BK – 1 14:00 – 15:15
Pierwsze posiedzenie ZSS 15:15
Publikacja listy załóg dopuszczonych do startu 15:30
Odprawa uczestników 15:30
Trening 15:45-16:45
Start 1 zawodnika 17:00
Opublikowanie końcowej klasyfikacji prowizorycznej
Rozdanie nagród
-
USTALENIA OGÓLNE
-
Miejsce i termin imprezy:
Impreza odbędzie się w dniu 17.11.2012r. na Torze w Wyrazowie
Start – Tor Wyrazów
Meta – Tor Wyrazów
-
Nazwa i ranga imprezy:
„Nocny Wyścig Samochodowy – II Memoriał Rafała Stodółki” zaliczany jest do imprezy klubowej.
-
Numer wizy ZO PZM:
Numer wizy ___________ wydana _______________
-
Lokalizacja biura:
Biuro w dniu zawodów zlokalizowane będzie na Torze w Wyrazowie od godziny 14:00.
-
Lokalizacja startu, mety i parku zamkniętego:
Start – Tor Wyrazów
Meta – Tor Wyrazów
Park otwarty – Tor Wyrazów
-
Charakterystyka:
Impreza zostanie przeprowadzona w ciągu jednego dnia .
Nawierzchnia trasy i prób: asfalt
-
ORGANIZACJA
-
Nazwa organizatora
Automobilklub Częstochowski
-
Adres
ul. Krakowska 31
42-200 Częstochowa
-
Zespół Sędziów Sportowych:
Przewodniczący – Mirosław Krachulec
Członek – Anna Szczęsna
Członek – Marek Kusiak
-
Osoby oficjalne:
Dyrektor imprezy -Szczęsny Zbigniew
Dyrektor ds. sportowych -Witkowicz Tomasz
Dyrektor ds. kontaktów z zawodnikami -Krachulec Mirosław
Biuro zawodów -Strzelczyk Piotr
-Kuropatwiński Bartosz
Komisja obliczeń -Kuropatwiński Bartosz
Badanie kontrole -Drożdż Wojciech
Kierownik próby -Pudło Filip
Start, Meta -Kuropatwiński Grzegorz
-
ZGŁOSZENIA
-
Załoga
-
Załogę stanowi jedna osoba określana jako kierowca. Dopuszcza się start pilota. Kierowcą musi mieć prawo jazdy. Pilot nie może prowadzić samochodu podczas imprezy i musi mieć ukończone 17 lat..
-
Kierowca może posiadać „licencję kierowcy sportów samochodowych” w rozumieniu przepisów Polskiego Związku Motorowego.
-
-
Obowiązki załóg
-
Do obowiązków załogi należy:
-
Obecność na odprawie uczestników.
-
Przejazd trasy imprezy w podanej przez organizatora kolejności i kierunku zgodnym z mapą Toru.
-
Umieszczenie karty identyfikacyjnej widocznej przez prawą tylną szybę.
-
Odbycie wszystkich prób wyścigu w zapiętych pasach bezpieczeństwa, zapiętych kaskach ochronnych,
z włączonymi światłami mijania i zamkniętymi szybami. Nieprzestrzeganie powyższych przepisów pociągnie za sobą karę do wykluczenia włącznie. -
Procedura zgłoszeń
-
Zgłoszenia będą przyjmowanie wyłącznie w dniu zawodów biurze zawodów na Torze Wyrazów 17.11.2012rr. od godziny 14:00. Oryginał zgłoszenia musi być podpisany przez kierowcę lub załogę) i złożony w biurze zawodów.
-
Organizator ma prawo nie przyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyny.
-
Przez fakt podpisania zgłoszenia załoga przyjmuje do wiadomości, że startuje w imprezie na własną odpowiedzialność i zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań za straty wynikłe podczas imprezy. Zrzeczenie to dotyczy FIA, PZM, Organizatora, osób oficjalnych występujących w imprezie i innych uczestników.
-
-
Pojazdy dopuszczone:
Wszystkie samochody zgłoszone do imprezy odebrane przez BK – 1.
-
Ogólne warunki organizacyjne dotyczące trasy przebiegu „Nocny Wyścig Samochodowy – Memoriał Rafała Stodółki”
-
„Nocny Wyścig Samochodowy –II Memoriał Rafała Stodółki” to zawody samochodowe rozgrywane na trasie wyłączonej
z ruchu publicznego z wszystkimi zasadami obowiązującymi podczas rozgrywania odcinka wyścigowego.
-
-
Załogi startują pojedynczo rywalizując ze sobą uzyskanymi czasami przejazdu.
-
Długość odcinka wyścigowego rozgrywanego jako OES nie może być większa niż 2 km.
-
Czas trwania wyścigu nie może być dłuższy niż 1 dzień.
-
Podział na klasy:
-
Podział na klasy będzie obowiązywał zgodnie
z Regulaminem:
-
Klasa 1 – do 1150 cm3
Klasa 2 – 1151 cm3do 1600 cm3
Klasa 3 – 1601 cm3 do 2000 cm3
Klasa 4 – od 2001 cm3
-
Samochody posiadające silnik z turbodoładowanie zostaną dopuszczone w klasie pojemnościowej wynikającej
z pomnożenia nominalnej pojemności silnika
-
z zapłonem ZI x współczynnik 1,7
-
z zapłonem ZS (diesel) x współczynnik 1,5
-
Klasę stanowi każda ilość samochodów zakwalifikowanych po BK-1.
-
Ostateczny podział na klasy określa lista startowa wyścigu, zatwierdzona przez ZSS.
-
Wpisowe, wpłaty, zwroty
-
wysokość wpisowego wynosi 80,00 złotych.
-
-
UBEZPIECZENIE
-
Kierowcy uczestniczący w imprezie muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC i NW.
-
Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i straty w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak również spowodowanych przez nie w sposób pośredni lub bezpośredni, szkód w stosunku do osób trzecich ich mienia.
-
-
NUMERY IDENTYFIKACYJNE
-
Numery startowe
-
Numery startowe: załoga we własnym zakresie musi umieścić na przedniej szybie w prawym górnym rogu oraz na prawej tylnej szybie samochodu. Brak obu numerów podczas trwania imprezy spowoduje karę do wykluczenia włącznie.
-
BADANIA ADMINISTRACYJNE:
-
Miejsce i czas:
-
Tor Wyrazów, godz. 14:00-15:00
-
Dokumenty do okazania:
-
prawo jazdy kierowcy
-
ubezpieczenie OC i NW
-
dowód rejestracyjny samochodu z ważnymi badaniami technicznymi,
-
BADANIA KONTROLNE
-
Miejsce i czas:
-
Tor Wyrazów, godz.14:00 – 15:15
Spóźnienie na BK – 1 powyżej 30 minut powoduje wykluczenie załogi z rajdu
-
ODPRAWA UCZESTNIKÓW
-
Miejsce i czas:
-
Tor Wyrazów, godz. 15:30
-
START
-
Czas i miejsce opublikowania listy startowej
-
Tor Wyrazów, godz. 15:30
-
Oficjalny start
Tor Wyrazów, godz. 17:00
-
PRZEBIEG IMPREZY
-
Odbiór administracyjny
-
Załogi uczestniczące w zawodach muszą zgłosić się do kontroli osobiście i przedstawić w jej trakcie następujące dokumenty: prawo jazdy, dowód rejestracyjny, ubezpieczenie OC i NW oraz pozwolenie właściciela pojazdu. Tylko uczestnicy spełniający wymagania otrzymają „Kartę badania kontrolnego”.
-
Badanie kontrolne
-
Badanie kontrolne jest prowadzone przez Zespół Sędziów Technicznych pod kierownictwem szefa Komisji technicznej.
-
Załoga musi brać udział w badaniu kontrolnym swojego samochodu w ustalonym dla niej terminie. Każde spóźnienie podlega karze. Karę nakłada ZSS.
-
Samochód, który nie będzie spełniał warunków technicznych oraz nie będzie posiadał odpowiedniego wyposażenia bezpieczeństwa nie zostanie dopuszczony do zawodów.
-
Po zakończeniu badań kontrolnych organizator wywiesi na tablicy ogłoszeń listę startową.
-
-
Zapoznanie z trasą
-
Załogi będą miały możliwość odbycia treningu na odcinku wyścigowym w celu zapoznania się z nim.
-
Zapoznanie odcinka wyścigowego jest obowiązkowe.
-
Zapoznanie się z odcinkiem wyścigowym w terminie innym niż podany w regulaminie uzupełniającym jest niedozwolone. Każdy stwierdzony fakt nielegalnego zapoznania spowoduje niedopuszczenie do startu
w wyścigu. -
Zapoznanie odcinka wyścigowego rozpocznie się w czasie podanym na tablicy ogłoszeń w kolejności listy startowej lub klas. Samochody będą wypuszczane na odcinek co 1 minutę.
-
-
Start
-
Każda z dopuszczonych do startu załóg odbędzie 3 przejazdy trasy odcinka wyścigowego, jeden przejazd to 2 okrążenia.. Suma trzech czasów stanowi wynik zawodnika. Start do wyścigu bez PKC ,według listy startowej wywieszonej na tablicy ogłoszeń przed każdym
-
przejazdem.
-
Przed rozpoczęciem zawodów organizator może zarządzić obowiązkową odprawę dla wszystkich załóg. Termin
i miejsce odprawy muszą być podane w Regulaminie Uzupełniającym lub komunikacie zawodów. -
Załogi muszą stawić się w strefie startu, na co najmniej
2 minuty przed startem. Każda załoga, która nie zgłosi się
w swoim wyznaczonym czasie może zostać ukarana. -
Start odbędzie się przy zatrzymanym samochodzie
z włączonym silnikiem według kolejności startu na podstawie listy startowej. ZSS na wniosek Dyrektora zawodów może dowolnie zmieniać porządek startu
w zależności od okoliczności. -
Każda odmowa lub celowe opuszczenie startu spowoduje wykluczenie z zawodów.
-
Start do odcinka wyścigowego będzie odbywał się
na znak obsługi. -
Pomiar czasu na trasie Nocnego Wyścigu Samochodowego – Memoriał Rafała Stodółki dokonany będzie pomiar
z dokładnością 1/10 sekundy ręcznie lub elektronicznie. -
Meta jest lotna. Nakazuje się zatrzymanie samochodu przed linią mety stop.
-
Pojazdy uszkodzone podczas przejazdu zapoznawczego
i przejazdów wyścigowych mogą być odholowane tylko na polecenie Dyrektora zawodów. -
Po ukończeniu każdego przejazdu kierowca jest zobowiązany pozostawić pojazd w parku .
-
Memoriał
10.5.1 Do wyścigu Memoriałowego zostaje zakwalifikowanych 8 najlepszych kierowców z Klasyfikacji Generalnej Wyścigu. Startują oni zgodnie z wylosowanymi polami startowymi według Systemu Pucharowego.
10.5.2 Zezwala się na jazdę jednym samochodem przez dwóch kierowców.
-
Opony
Dopuszcza się opony używane w sporcie samochodowym i posiadające homologację E.
-
Park zamknięty
Brak
-
NAGRODY
-
Rozdanie nagród:
-
Po zakończeniu imprezy na miejscu.
Za I, II i III miejsce w klasie – 1 puchar
Zwycięzca Memoriału – 1 puchar
12. BADANIE KONTROLNE KOŃCOWE – wg uznania organizatora
13. PROTESTY
Protesty nie będą przyjmowane.
14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
Organizator zastrzega sobie prawo do właściwej interpretacji niniejszego regulaminu, wydania instrukcji dodatkowych oraz komunikatów, stanowiących integralną część regulaminu uzupełniającego jak również do całkowitego odwołania Rajdu.
Częstochowa, 17.11.2012rr.
Dyrektor zawodów:Zbigniew Szczęsny
Zatwierdził:V-ce Prezes Automobilklub Częstochowski Marek Kusiak